درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

مشاوره رایگان لیزر درمانی

درمان خانگی بواسیر ✔️ گیاهی و دارویی

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید

روش های مختلفی برای درمان خانگی بواسیر وجود دارد که می‌تواند به فرد مبتلا در کاهش درد و التهاب کمک کند.

روش درمان خانگی بواسیر باعث درمان کامل و از بین بردن این زائده نمی‌شود و فقط می تواند به شما برای کاهش درد, التهاب و عوارض آن کمک کند.

برای کاهش درد و این که بتوانید به زندگی خود برسید می توانید از این روش ها استفاده کنید ولی بهتر است هر چه سریع تر بهترین روش را برای درمان بواسیر انتخاب کنید, زیرا وجود آن به مرور باعث ایجاد عوارض دردناک می‌شود  و زندگی فرد بیمار را مختل می کند.

انجام دادن این راهکارها و استفاده از روش های خانگی تا حدودی باعث بهبود بواسیر یا هموروئید شده ولی به خودی خود از بین نمی رود و ممکن است منجر به یک عفونت خطرناک شود. برای درمان قطعی به پزشک مراجعه کنید.

روش های درمان خانگی بواسیر به شرح زیر است : 

حمام آب گرم

در این روش شما میتوانید روزانه بین ۲ الی ۳ بار در وان آب گرم بنشینید. همچنین می توانید به آب نمک هم اضافه کنید که باعث افزایش تاثیر گذاری روند درمان می‌شود. نشستن در وان آب گرم از روش های مفید درمان خانگی بواسیر و سایر بیماری های نشیمنگاهی می باشد.

کمپرس آب سرد

میتوانید هر زمانی که احساس التهاب ، تورم و درد داشتید از کمپرس آب سرد و یا حتی از یک تکه یخ استفاده کنید ، آن را در ناحیه مورد نظر قرار داده زیرا سرما باعث انقباض رگ‌های متورم و کاهش درد می‌شود.

ورزش و تحرک

ورزش کردن روش بسیار مؤثری برای افزایش جریان خون در بدن است با این حساب خون در مقعد هم به گردش در می‌آید و از تورم ناشی از حبس خون جلوگیری می‌کند و همینوطور ورزش و تحرک باعث تنظیم دستگاه گوارش می‌شود و از یبوست نیز جلوگیری میکند.

شست و شو مقعد

هر روز مقعدتان را با آب شست و شو دهید و اجازه ندهید آن ناحیه آلوده بماند و سپس با یک حوله تمیز کاملا خشک کنید.

کپسول ویتامین E

محتویات داخل کپسول ویتامین E می‌تواند سوزش و خارش ناشی از بواسیر را کم کند. برای استفاده چند عدد کپسول را سوراخ کنید و محتویات آن را روی مقعد بمالید.

داروی مسکن

میتوانید از داروهای مسکن مثل استامینوفن و ایبوبروفن برای کاهش درد بواسیر استفاده کنید.

رژیم غذایی فیبر دار

فقط با تغییر یک رژیم غذایی می توانید به خود در روند درمان (حتی کامل) کمک کنید. از غذاهای فیبر دار و سبزیجات استفاده کنید. اگر در رژیم غذایی فرد تغییر مثبت ایجاد شود بیماری پیشرفت نمی‌کند.

روغن زیتون

روغن زیتون خواص سرشاری دارد. استفاده‌ی موضعی از آن در ناحیه‌ی مقعد باعث نرم شدن آن ناحیه می‌شود و از خارش جلوگیری می‌کند.

روزانه ۳ مرتبه می‌توانید این کار را تکرار کنید. برای استفاده از روغن زیتون کافیست ابتدا پوست مقعد را با دستمال مرطوب تمیز کنید و بعد از خشک کردن ناحیه مرطوب, روغن زیتون را با پنبه یا انگشت به ناحیه‌ی دردناک بمالید. روغن زیتون برای درمان خانگی بواسیر و بسیاری از بیماری ها بسیار مفید می باشد. روغن زیتون هم بصورت خوراکی و هم موضعی مفید است.

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل به صورت موضعی باعث می شود خونریزی ناشی از بواسیر کاهش یابد و به علت دارا بودن ویتامین A، زخم را نرم می‌کند و از سوزش آن جلوگیری می‌کند. استفاده موضعی از روغن نارگیل اصل از روش های موثر درمان خانگی بواسیر است.

موم عسل

برای تسکین التهاب و درد بواسیر به‌صورت موضعی میتوانید از موم عسل استفاده کنید ، موم عسل خاصیت نرم‌کنندگی زیادی دارد، همچنین می‌توانید عسل و آب گرم را مخلوط کنید و صبح‌ها بنوشید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا خاصیت ضدالتهابی دارد و درد و سوزش را هم کم می‌کند و برای بواسیر داخلی و خارجی قابلیت درمانی دارد.

آلوئه‌ورا گیاهی آبرسان است که می‌تواند زخم‌های خشک را مرطوب و آبرسانی کند.

می‌توانید گیاه را از وسط برش دهید و ژل آن را بر روی زخم قرار دهید.

خاکشیر

خاکشیر باعث نرمی مدفوع می‌شود و از یبوست جلوگیری میکند که خود کمکی در جهت بهبود وضعیت بیماری است. خاکشیر به عنوان یک ملین عمل کرده و برای درمان خانگی بواسیر, بصورت غیر مستقیم مفید عمل می کند.

عرق بابونه

بابونه گیاهی است که خاصیت تسکین دهنده درد و تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد و عرق بابونه برای افرادی که از بواسیر رنج می‌برند می تواند مؤثر باشد.

مرکز تخصصی لیزر بیماری های نشیمنگاهی

کلینیک تخصصی پیکاطب مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

کارشناسان و مشاورین ما بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

شما کاربران گرامی می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را بصورت کامل با روش های درمان خانگی بواسیر آشنا کنیم, تا شاید کمکی در جهت روند درمان بیماری شما کرده باشیم.

از همراهی شما متشکریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.