درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

مشاوره رایگان لیزر درمانی

فیستول مقعدی در مردان و راه های پیشگیری

فیستول مقعدی در مردان

فیستول یک اتصال غیر طبیعی بین اندام هایی است که به طور طبیعی جداگانه می باشند. در حالی که انواع مختلف فیستول وجود دارد که شامل سیستم های مختلفی در اندام ها هستند ولی بیماران با فیستول هایی که در دستگاه تناسلی به وجود می آیند، بیشتر مواجه می شوند.

فیستول مقعدی در مردان بیشتر شایع است. ولی بسیاری از مردان مبتلا به فیستول مقعدی در سکوت رنج می برند مردانی که از فیستول رنج می برند به علت خجالت به پزشک مراجعه نمی‌کنند و از پیگیری درمان خودداری می کنند.

در صورت عدم درمان ، فیستول در مردان مشکلات متعددی را با خود به همراه دارد. در موارد متعددی با ترشح مواد چرکی و یا آبکی روبرو هستند که بوی ناخوشایندی دارد و موجب می شوند که لباس های زیرین آن ها کثیف و بد بو شود. فیستول تنها با مصرف کردن دارو درمان نمی شود و نیاز دارد که فرد با اعمال لیزر فیستول مقعدی خود را درمان کند.

علت فیستول مقعدی در مردان

فیستول مقعدی از ترکیبی از عوامل به وجود می‌آید. ترکیبی از سبک زندگی و خود فرد و دیگر بیماری های پیش زمینه ای که باعث تشکیل فیستول مقعدی می‌شود.

آبسه مقعدی

آبسه در اثر التهاب غدد کوچک مقعدی در داخل مقعد و بسته شدن و عفونت این غدد ایجاد می شود. آبسه مقعدی خود یکی از عوارضی است که برای درمان نیاز به مراجعه به پزشک متخصص بیماری های مقعدی دارد.

مهم ترین علت بوجود آمدن فیستول مقعدی در مردان , آبسه مقعدی است. این عارضه به صورت یک جوش چرکی و دردناک در اطراف و داخل مقعد قابل شناسایی است که ممکن است خود به خود تخلیه شود ولی در صورتی که این آبسه ها تخلیه نشوند و اقدامی برای درمان آن ها انجام نشود تبدیل به فیستول خواهند شد. به این صورت که عفونت داخل آبسه از پشت کانالی به سمت روده باز می کند.

بیماری سل

این بیماری یکی از عفونت هایی است که ریه ها را درگیر می کند، اگر این عفونت به روده و رکتوم برسد، می تواند عاملی برای ایجاد آبسه و فیستول مقعدی در مردان شود.

بیماری کرون

یکی از بیماری هایی که می تواند موجب ایجاد فیستول مقعدی در مردان شود، بیماری کرون نام دارد. این بیماری التهاب روده است و گاهی تمام قسمت های دستگاه گوارش را درگیر می کند.

اگر به این بیماری مبتلا هستید و یکی از علائم فیستول مقعدی را در خود مشاهده کردید بهتر است هر چه سریعتر جهت درمان به پزشک متخصص بیماری های مقعدی مراجعه کنید.

بیماری های جنسی

عفونت های ناشی از باکتری های کلامیدیا و سیفلیس که از راه رابطه جنسی انتقال می یابند نیز می توانند از عوامل ایجاد فیستول در مردان باشند.

زخم ناشی از ضربه

ضربه و تروما می‌تواند با ایجاد تغییر شکل سلولی، ایجاد زخم و آسیب بافتی شود و شرایط را برای ایجاد فیستول مقعد مساعد کند.

ایدز

بیماری ایدز نیز یک بیماری عفونی است و باعث کاهش سطح ایمنی بدن می شود به این ترتیب شرایط را برای ایجاد فیستول مقعد مساعد می‌کند.

هیدر آدنیت چرکی

بیماری هیدر آدنیت چرکی یک بیماری پوستی مزمن است در این بیماری غدد عرق دچار عفونت شده و باعث ایجاد آبسه و زخم می‌گردد و در صورتی‌ که این بیماری غدد درون مقعد را درگیر کند باعث عفونت و بروز فیستول می‌شود.

پیشگیری از فیستول مقعدی در مردان

راه مشخص و واضحی برای پیشگیری از فیستول مقعدی وجود ندارد اما شما می توانید با رعایت چند نکته این بیماری را کنترل نمایید. این چند نکته به شرح زیر است :

  • درمان سریع آبسه های مقعدی برای پیشگیری از فیستول
  • مصرف مایعات به مقدار کافی
  • رژیم غذایی فیبر دار
  • ورزش و تحرک
  • عدم برقراری رابطه جنسی مقعدی
  • پرهیز از روابط جنسی محافظت نشده و پر خطر و یا استفاده از کاندوم حین رابطه
  • رعایت بهداشت مقعد
  • جلوگیری از یبوست و اسهال مزمن
  • اجتناب از تمیز و پاک کردن بیش از حد ناحیه مقعد (اگر بیش از حد ناحیه را تمیز نموده و یا شوینده های قوی برای تمیزی نمودن ناحیه استفاده کنید، موجب تحریک و التهاب بیشتر ناحیه خواهید شد)

مرکز تخصصی لیزر بیماری های نشیمنگاهی

کلینیک تخصصی پیکاطب مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

کارشناسان و مشاورین ما بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

شما کاربران گرامی می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با فیستول مقعدی در مردان آشنا کنیم, تا شاید کمکی در جهت روند درمان بیماری شما کرده باشیم.

از همراهی شما متشکریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.