درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

مشاوره رایگان لیزر درمانی

انواع زگیل تناسلی ✔️ پر خطر و کم خطر

انواع زگیل

زگیل ها بر اساس مکانی که به وجود می‌آیند و شدت خطر آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

  • زگیل پوستی
  • زگیل تناسلی

زگیل پوستی از انواع زگیل

زگیل های پوستی شایع تر و ساده تر هستند. بخش های مختلفی از بدن را درگیر می کنند و البته میزان سرایت آن به دیگران بسیار کم تر است.

این زگیل ها روی پوست بازو، سینه، دست ها و پاها ظاهر می شوند. زگیل های پوستی با زگیل های تناسلی فرق دارند و معمولا خطرناک نیستند.

زگیل تناسلی از انواع زگیل

این نوع زگیل ها نواحی تناسلی بدن را درگیر می کند و دلیل این نامگذاری همین است که ناحیه تناسلی و اطراف مقعد را تحت تاثیر قرار می دهد.

در قسمت هایی که رطوبت بیشتر است امکان رشد بیشتری را دارند. این نوع زگیل در محیط های مرطوب به سرعت رشد کرده و تکثیر می یابد و با اولین ارتباط جنسی شریک جنسی خود را نیز درگیر می سازد.

انواع زگیل تناسلی بر اساس خطری که دارد به دو دسته تقسیم می‌شوند :

  • زگیل تناسلی پر خطر
  • زگیل تناسلی کم خطر

زگیل کم خطر از انواع زگیل تناسلی

۱۲ نوع از ویروس زگیل تناسلی کم خطر وجود دارد که نوع ۶ و ۱۱ این ویروس از دیگر انواع فعال تر هستند و باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی در اکثر افراد می شوند.

زگیل تناسلی کم خطر دسته از ویروس HPV خوش خیم و بدون خطر است که تبدیل به سلول های سرطانی نمی شود  این زگیل ها در واقع تنها زائده های پوستی هستند که باید برطرف شوند و از بین بروند تقریبا تمامی زنان و مردان در معرض ابتلا به این نوع زگیل هستند این زگیل ها به راحتی قابل درمان هستند.

این زگیل ها ممکن است در جاهایی که قابل دیدن نیستند، مانند دهانه رحم ، مقعد و واژن نیز ظاهر شوند اگر از نوع کم خطر باشند آسیب کمتری به واژن و رحم وارد می شود این زگیل ها بیشتر در قسمت خارجی دستگاه تناسلی ایجاد می شوند و کمتر در قسمت داخلی ایجاد می شوند زگیل تناسلی کم خطر باعث ایجاد سرطان نخواهد شد.

زگیل پر خطر از انواع زگیل تناسلی

زگیل تناسلی پر خطر ۱۲ تیپ دارد که حدود ۷۰ درصد توسط تیپ های ۱۶ و ۱۸ رخ می دهد و در ۹۵ درصد سرطان های مقعد و اکثر سرطان های دهانی و واژن را ایجاد می کنند.

این نوع از زگیل ها می توانند پر خطر و سرطانی یاشند و به سرعت در بدن فرد تکثیر شوند. همچنین این نوع زگیل می تواند عامل ایجاد سرطان هایی مانند سرطان دهانه رحم، سرطان واژن و سرطان دهانه واژن در زنان شود و عامل ایجاد سرطان آلت تناسلی در مردان شود و همینوطور این زگیل ها میتوانند باعث ایجاد سرطان های دهان، زبان، لوزه، حنجره و مقعد نیز شوند.

درمان زگیل تناسلی به روش لیزر

لیزر به عنوان یکی از بهترین و موثر ترین روش های درمان زگیل تناسلی شناخته شده است.

این روش نسبت به سایر روش ها بازدهی بیشتری دارد و بدون عوارض است.

بهتر است هر چه زودتر در جهت درمان زگیل تناسلی اقدام نمایید تا از عوارض احتمالی آن در امان باشید.

در روش لیز پرتو اشعه ی لیزر به زگیل ها برخورد می کند و آنها را خشک کرده و از بین می برد.

با استفاده از بی حسی انجام می‌شود و بیمار سوزش کمی را احساس میکند درمان در این روش قطعی است و امکان عود و یا بازگشت بیماری وجود ندارد مانند عمل های جراحی ظاهری زشت ایجاد نخواهد کرد و نیاز به استراحت طولانی مدت ندارد و بیمار میتواند در سریع ترین زمان به فعالیت های روزانه خود برسد.

قطعا بهترین روش های درمان زگیل تناسلی لیزر است.

مرکز تخصصی لیزر بیماری های نشیمنگاهی

کلینیک تخصصی پیکاطب مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

کارشناسان و مشاورین ما بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

شما کاربران گرامی می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با انواع زگیل تناسلی آشنا کنیم, تا شاید کمکی در جهت درمان کامل و سریعتر بیماری شما کرده باشیم.

از همراهی شما متشکریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.