درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

مشاوره رایگان لیزر درمانی

پماد آنتی هموروئید بهتر است یا شیاف

پماد آنتی هموروئید

بواسیر یا هموروئید به گشاد شدن رگ‌های وریدی در مجرای مقعدی می‌گویند که به کنترل مدفوع کمک می‌کنند. آنها زمانی‌ که متورم یا ملتهب می‌شوند بواسیر به وجود می‌آید. آنها مانند بالشتکی مرکب از مجرای سیاهرگی و بافت هم بند عمل می‌کنند.

در صورتی که بواسیر شما در مراحل اولیه باشد، مصرف پماد آنتی هموروئید تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

پمادهای آنتی هموروئید اثر ضد درد، ضد خارش، ضد التهاب و بی‌حس کننده دارند مصرف این پمادها تنها علائم ناشی از بواسیر مانند درد، خارش و سوزش را تسکین می‌دهد.

در صورتی که بیماری هموروئید به مراحل پیشرفته خود برسد، درمان‎ خانگی بواسیر یا با پماد آنتی هموروئید دیگر کار ساز نبوده و بهترین راهکار در چنین شرایطی لیزر بواسیر است.

پماد بواسیر را می‌توانید بدون نسخه و از داروخانه‌ها تهیه کنید اما توصیه میشود که بدون مراجعه به پزشک از مصرف خودسرانه هرگونه پماد یا شیاف برای درمان بواسیر بپرهیزید چراکه تجویز پماد باید با بررسی وضعیت بواسیر فرد و شدت علائم بروز کرده در وی صورت بگیرد.

عوارض مصرف

پمادهای آنتی هموروئید به طور کلی عوارض خاصی ندارد با این حال به دلیل برخی از عوارض‌ های احتمالی توصیه میشود که این پمادها را حتما با تجویز پزشک استفاده کنید.

مدت زمان استفاده از پمادهای آنتی هموروئید ۷ روز یا یک هفته است چنانچه در این دوره بهبودی حاصل نشد باید مصرف پماد را قطع کرده و یا برای ادامه درمان یا استفاده از روش‌ های دیگر درمان بواسیر با پزشک مشورت کنید.

برخی از خطرات و عوارض احتمالی پمادهای آنتی هموروئید عبارت است از :

  • درد
  • حساسیت‌های پوستی
  • قرمزی و التهاب
  • خارش و سوزش
  • خونریزی مقعدی

فواید مصرف

پماد آنتی هموروئید به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و از مناطق التهابی مقعد محافظت می‌کند ، ممکن است فرد در اثر استفاده از پماد واکنش آلرژیک داشته باشد.

ترکیبات

پمادهای آنتی هموروئید از ترکیبات زیر ساخته شده اند:

  • لیدوکائین ( لیدوکائین اثر ضد سوزش، ضد درد و ضد تحریک دارد )
  • هیدروکورتیزون استات ( اثر ضد التهابی دارد )
  • زینک اکساید ( اثر ضد تحریکی دارد )
  • آلومینیوم ساب استات ( اثر قابض و ضد التهاب دارد )

بهترین پماد آنتی هموروئید

پمادهای مختلفی برای درمان بواسیر در داروخانه‌ها موجود است که ترکیبات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است تشخیص اینکه کدام یک از پمادهای آنتی هموروئید در درمان بواسیر شما موثرتر است، پس از معاینه بالینی و تشخیص پزشک امکان پذیر است.

پماد لیدوکائین

لیدوکائین یک بی‌حس کننده موضعی است که با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی منجر به کاهش احساس درد می‌شود چنانچه دردی که فرد مبتلا به بواسیر احساس می‌کند آزاردهنده و شدید باشد می‌تواند از پمادهای لیدوکائین برای درمان استفاده کند.

پماد هیدروکورتیزون رکتال

از دیگر انواع پماد آنتی هموروئید می‌توان به این پماد اشاره کرد که کارکرد اصلی آن کاهش التهاب است رکتال هیدروکورتیزون هم به شکل پماد و هم به شکل شیاف آنتی هموروئید در دسترس است.

پماد نیتروگلیسیرین

نیتروگلیسیرین حاوی نیتریک اسید بوده و به گشادتر شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند این پماد با افزایش گردش خون در رگ‌های ناحیه مقعد، منجر به جذب بهتر داروها و تسریع روند بهبودی می‌شود.

پماد ایپروئید

در مراحل ابتدایی بواسیر می‌توان از پماد ایپروئید استفاده کرد در صورت عدم بهبودی، ممکن است پزشک داروهای قوی‌تری تجویز کند.

پماد روجا

از این پماد می‌توان هم برای درمان بواسیر داخلی و هم بواسیر خارجی استفاده کرد.

پماد آنوسول

چنانچه تورم ناشی از بواسیر شدید باشد، بهترین پماد برای درمان بواسیر پماد آنوسول است.

پماد ام جی

پماد ام جی ضد التهاب بوده و در درمان زخم‌های ناشی از بواسیر موثر است.

پماد گزیلوکائین

این پماد آنتی هموروئید اغلب در باردای تجویز می‌شود و جزو داروهای موضعی آنتی هموروئید به شمار می‌رود.

پماد پراموکسین

پراموکسین یک پماد بی حس کننده است و در از بین بردن درد، سوزش و خارش پوست نقش دارد.

شیاف آنتی هموروئید یا پماد؟

برای درمان بواسیر علاوه بر پماد از شیاف‌ آنتی هموروئید نیز استفاده می‌شود.

عملکرد شیاف‌ هایی که برای درمان بواسیر به کار می‌روند همانند پمادهای آنتی هموروئید بوده و هر دو تنها در کاهش علائم ناشی از بواسیر نقش دارند و نقش درمانی ندارد.

مصرف شیاف آنتی هموروئید در دوران بارداری و شیردهی باید زیر نظر و با تجویز پزشک صورت بگیرد ولی مصرف پماد در دوران بارداری و شیردهی بلامانع است زیرا پماد ها موضعی هستند و جذب سیستمیک به بدن ندارند از همین‌ رو استفاده از آن‌ها در دوران شیردهی منعی ندارد.

مرکز تخصصی لیزر بیماری های نشیمنگاهی

کلینیک تخصصی پیکاطب مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

کارشناسان و مشاورین ما بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

شما کاربران گرامی می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با پماد آنتی هموروئید یا بواسیر آشنا کنیم, تا شاید کمکی در جهت روند درمان بیماری شما کرده باشیم.

از همراهی شما متشکریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.