درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

مشاوره رایگان لیزر درمانی

بواسیر در مردان چگونه است

بواسیر در مردان

آقایان نسبت به زنان کم‌تر دچار بواسیر یا هموروئید می‌شوند، اما برایشان دردناک‌تر است. بواسیر در مردان معمولا در هر سنی رخ می‌دهد، اما اکثر آقایان به هموروئید بین ۴۵ تا ۶۵ سال مبتلا هستند.

بواسیر یا هموروئید باعث متورم شدن وریدهای داخل و خارج راست روده یا مقعد آقایان می‌شود که معمولا با درد و خونریزی همراه خواهد بود.

درون مقعد، پایین رکتوم و خارج مقعد، ورید یا سیاهرگ‌هایی همانند رگ‌های واریسی وجود دارد, زمانی که این رگ‌ها دچار التهاب، کشش یا پارگی شوند، بواسیر یا هموروئید در آقایان رخ می‌دهد.

عوامل به وجود‌ آورنده بواسیر در مردان

دلایل بسیاری برای بروز عارضه هموروئید یا بواسیر در مردان وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

یبوست

یکی از دلایل شایع بروز هموروئید در آقایان زور زدن و یبوست است بیشتر مردان برای مدت زمان طولانی در دست‌شویی می‌نشینند و به خود فشار زیادی را وارد می‌کنند که باعث شلی و جریان یافتن خون به داخل مقعد می‌شود.

زور زدن ناشی از یبوست فشار زیادی روی وریدهای داخلی یا اطراف مقعد وارد می‌کند در نتیجه تورم و التهاب در رگ‌ها صورت می‌گیرد.

رژیم غذایی نامناسب

مصرف غذاهای ناسالم فاقد فیبر و سبزیجات ها همینطور مصرف مواد غذایی فرآوری شده باعث سفتی مدفوع می‌شوند که در نتیجه آن فرد مبتلا به یبوست می‌شود و فشار و نشستن طولانی‌مدت در دست‌شویی از عوامل بروز این بیماری در مردان هستند.

افزایش وزن

آقایانی که وزن زیادی دارند در معرض خطر ابتلا به هموروئید هستند زیرا افزایش وزن باعث متورم شدن رگ‌های مقعد میشود و فشار را بر روی مقعد افزایش میدهد همچنین چاقی باعث بروز یبوست هم می‌شود.

فعالیت های سنگین

آقایان عمدتا در محل کار خود فعالیت‌ و کارهای سنگین انجام می‌دهند یا اجسام بزرگ جابه‌جا می‌کنند.

همچنین ورزشکارانی که فعالیت‌های ورزشی سخت مثل وزنه‌برداری انجام میدهند به علت فشار وارد شده به شکم یا اندام تحتانی سیاهرگ‌ها متورم و التهاب مقعدی رخ می‌دهد.

افزایش سن

مقعد ، رگ‌های خونی و بافت‌های بسیاری دارد که به کنترل حرکت روده‌ها کمک می‌کند تا عمل دفع راحت‌ تر صورت گیرد با افزایش سن، بافت‌هایی که حامی مقعد هستند به مرور زمان ضعیف و کشیده می‌شوند در نتیجه خطر ابتلا به هموروئید در آقایان با افزایش سن افزایش می‌یابد.

ورزش نکردن و بی تحرکی

بیشتر آقایان به دلایلی مثل مشغله های زندگی ، کار با ساعات طولانی مدت ، خستگی و… هیچگونه ورزش و فعالیت انجام نمیدهند و وقتی را برای ورزش و تحرک ندارند ، بی تحرکی باعث بی تحرکی روده نیز میشود و فرد به یبوست مبتلا میشود که یکی از مهم ترین دلایل ایجاد بواسیر است.

اثرات بواسیر بر زندگی مردان

این بیماری در بیشتر مواقع با احساس خارش، درد و سوزش و گاهی خونریزی در ناحیه مقعد همراه است, بنابراین انجام فعالیت‌های روزانه و شغل فرد مبتلا را دچار اختلال می‌کند.

بر اساس مطالعات انجام شده آقایان زیر ۴۰ سال که به عارضه هموروئید مبتلا هستند از اختلال نعوظ رنج می‌برند.

پیشگیری از هموروئید یا بواسیر در مردان

روش های بسیاری برای پیشگیری از بواسیر وجود دارد. شما می توانید زمانی که متوجه علامت های اولیه این بیماری شدید آن را کنترل کنید. در صورت عدم کنترل نیاز به مراجعه به پزشک و درمان آن است زیرا عدم درمان با عوارض دردناکی همراه است.

بواسیر می‌تواند ناراحت کننده و دردناک باشد بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل، موارد مطرح شده برای جلوگیری از یبوست و نرمی مدفوع مؤثر هستند.

مقعد راه خروج مدفوع است بنابراین مدفوع سفت به رگ‌های خونی مقعد آسیب می‌رساند. برای جلوگیری از بروز آسیب می‌توانید راهکار های زیر را انجام دهید :

  • پیشگیری از یبوست
  • تغییر رژیم غذایی و مصرف غذاهای فیبر دار و سبزیجات
  • ورزش و فعالیت روزانه و داشتن تحرک
  • مصرف مایعات فراوان
  • کنترل وزن
  • عدم نشستن طولانی مدت در دستشویی
  • هنگام احساس اجابت مزاج آن را به تاخیر ننیاندازید
  • از زور زدن ، فشار آوردن و حبس نفس هنگام تلاش برای دفع مدفوع اجتناب نمایید

مرکز تخصصی لیزر بیماری های نشیمنگاهی

کلینیک تخصصی پیکاطب مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

کارشناسان و مشاورین ما بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

شما کاربران گرامی می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با دلایل ایجاد هموروئید یا بواسیر در مردان آشنا کنیم, تا شاید کمکی در جهت روند درمان بیماری شما کرده باشیم.

از همراهی شما متشکریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.