درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

مشاوره رایگان لیزر درمانی

عواملی که خطر ابتلا به بواسیر را افزایش می دهند

عوامل خطرساز در ابتلا به بواسیر

اگر بخواهیم توضیح دقیقی از این عارضه بدهیم باید گفت در قسمت انتهایی مجرای مقعدی یک ماهیچه حلقوی شکل صاف یا ارادی وجود دارد که دراطراف آن سیاهرگ‌ های بسیار زیادی دیده می‌شود.

این سیاهرگ‌ها در کمک به انبساط و انقباض ماهیچه صاف حلقوی نقش بسزایی دارند.

هنگامی که به این سیاهرگ‌ها بنا به دلایل مختلفی فشار وارد گردد ملتهب و متورم می‌شوند که در این صورت می‌گویند فرد به بیماری بواسیر یا هموروئید مبتلا شده است.

عوامل زیادی در ابتلا به این بیماری نقش دارد و دلایل زیادی وجود دارد که میتواند به ناحیه مقعد فشار بیاورد و باعث بروز بواسیر در فرد شود.

اما به طور کلی یک سری از افراد نسبت به دیگران بیشتر در خطر ابتلا به بواسیر هستند.

ویژگی های زیر جز عوامل هشدار دهنده و خطر شناخته می‌شوند و افرادی که دارای این ویژگی ها هستند باید بیشتر مراقب خود برای پیشگیری از این عارضه باشند.

عواملی که خطر ابتلا به بواسیر یا هموروئید را افزایش می دهند به شرح زیر است :

فشار در هنگام اجابت مزاج

اگر برای دفع مدفوع مجبور هستید که بیشتر از ۵ دقیقه به خودتان فشار بیاورید و اصطلاحا زور بزنید باید بدانید که این امر طبیعی نبوده و می‌تواند باعث خونریزی و فشار به مقعد بشود و ممکن است به بیماری های نشیمنگاهی از جمله بواسیر مبتلا شوید.

بارداری

در دوران به دلیل تغییرات هورمونی بدن و به دلیل بزرگ شدن شکم تحریک مقعد صورت می‌گیرد و هر چقدر جنین بزرگ تر شود فشار وارد شده نیز بیشتر خواهد بود ، تا جایی که بسیاری از خانم ها در دوران بارداری خود دچار بواسیر یا هموروئید می‌شوند.

زایمان طبیعی

در زایمان طبیعی مادر مجبور است فشار زیادی را به خود وارد کنم و بسیار زور بزند تا جنین خارج شود بر اثر این زور وارد شده به مقعد بسیار فشار وارد می‌شود و ممکن است بسیاری از مادران در حین زایمان طبیعی به بواسیر مبتلا شوند.

یبوست

یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است و اغلب به عنوان کاهش تعداد دفعات دفع مدفوع در روز در نظر گرفته می‌شود.

تصور بسیاری از ما بر این است که باید هر روز اجابت مزاج داشته باشیم.

اگر در هفته سه بار اجابت مزاج داشته باشیم و احساس خوبی داریم به این معناست که سالم هستیم.

یبوست به معنای نیاز به وارد کردن فشار بیش از حد در زمان اجابت مزاج، یا دفع مدفوع سفت یا احساس عدم دفع کامل مدفوع است.

قبل از هر چیز باید بدانید هر فردی الگوی دفع خود را دارد مثلا فردی معمولا روزی سه بار ولی فرد دیگری هفته ای سه بار دفع دارد.

در صورت ابتلا به یبوست سریعا آن را درمان کنید زیرا عامل بسیار قوی در ابتلا به انواع بیماری های نشیمنگاهی از جمله بواسیر است.

چاقی و اضافه وزن

چاقی و اضافه وزن می‌تواند علاوه بر ایجاد کم تحرکی و کاهش حرکات روده، فشار زیادی را به قسمت تحتانی بدن وارد کند و در قسمت رکتال، رگ‌های خونی بزرگ شده و فرد در زمان دفع، دچار خونریزی خواهد شد.

همینطور بی تحرکی سبب یبوست خواهد شد که خود یکی از عوامل ابتلا به بواسیر است.

به طور کلی افراد چاف فشار بیشتری را نسبت به افراد لاغر به ناحیه مقعد می‌آورند.

نشستن‌ های طولانی مدت

مشاغلی مثل کارمندی و یا رانندگی از جمله مشاغلی هستند که فرد مجبور است به صورت طولانی مدت پشت میز بنشیند که باعث می‌شود رگ‌های ناحیه‌ی مقعد متورم شود و فرد را مستعد بواسیر کند.

ورزش نکردن و بی تحرکی

ورزش و داشتن فعالیت باعث تنظیم دستگاه گوارش و حرکت بهتر روده ها می‌شود که این عامل سبب می‌شود تا فرد از یبوست پیشگیری کند و به ناحیه مقعد فشار وارد نخواهد شد و بواسیر ایجاد نمی‌شود.

اعتیاد

اعتیاد می‌تواند یکی از دلایل بروز بواسیر باشد ، مصرف برخی مواد مخدر مثل تریاک می‌تواند دستگاه گوارش فرد را تحریک کند و شخص را مستعد بواسیر کند.

مصرف کم مایعات

آب می‌تواند باعث نرم شدن مدفوع و آسانی دفع بشود بنابراین در طول روز آب به اندازه‌ی کافی بنوشید زیرا کم آبی می‌تواند باعث سفت و سخت شدن مدفوع داخل روده و در نهایت ایجاد یبوست و ابتلا به بواسیر و حتی شقاق مقعدی شود.

رژیم غذایی فاقد فیبر و مضر

رژیم غذایی و سبک زندگی افراد در ابتلا به انواع بیماری ها بسیار موثر و تاثیرگذار است.

افرادی که در رژیم غذاییشان از غذاهای فیبر دار ، سبزیجات و ملین های طبیعی استفاده نمی‌کنند و بیشتر غذاهای مضر مثل فست فود ها را مصرف می‌کند ، احتمال بروز یبوست در این افراد بالا است که در نتیجه آن فرد به بواسیر و انواع بیماری های نشیمنگاهی مبتلا خواهد شد.

مرکز تخصصی لیزر بیماری های نشیمنگاهی

کلینیک تخصصی پیکاطب مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

کارشناسان و مشاورین ما بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

شما کاربران گرامی می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با عواملی که خطر ابتلا به بواسیر را افزایش می دهند آشنا کنیم , تا شاید کمکی در جهت روند درمان بیماری شما کرده باشیم.

از همراهی شما متشکریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.