درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

مشاوره رایگان لیزر درمانی

علائم پرولاپس رکتوم کدامند

علائم پرولاپس رکتوم

هر عارضه و بیماری که در فرد به وجود می‌آید همراه با یک سری علائم و نشانه است که به تشخیص بهتر بیماری کمک می کند و ممکن است بر روی کل سیستم بدن تاثیر بگذارد.

اولین و مهمترین علائم پرولاپس رکتوم

اولین و مهم ترین علائم پرولاپس رکتوم احساس برآمدگی با ظاهر توده ای به رنگ قرمز است که در خارج از مقعد به وجود آمده است.

در ابتدا این زائده را بعد از اجابت مزاج احساس خواهید کرد. اگر بعد از مدفوع احساس می کنید که روی یک توپ نشسته اید یا اگر متوجه شدید چیزی از دهانه مقعد بیرون زده است، ممکن است دچار افتادگی رکتوم شده باشید.

شما ابتدا پس از اجابت مزاج ، پرولاپس رکتوم را تجربه خواهید کرد اولین بار یا چند بار اول رکتوم ممکن است خود به خود به داخل بازگردد با گذشت زمان ممکن است احساس کنید چیزی از بدن شما افتاده است یا چیزی را در خارج از مقعد خود احساس کنید که طبیعی نیست که در این موارد، ممکن است بتوانید رکتوم را به عقب و سر جایش برگردانید.

با گذشت زمان به دلیل میزان ایستادن و راه رفتن انتهای رکتوم حتی ممکن است خود به خود از کانال مقعد خارج شود و لازم باشد که با دست به مقعد وارد شود.

در اوایل ابتلا به این عارضه معمولا با گذشت چند دقیقه رکتوم دوباره به داخل برمی گردد و بیرون زدگی از مقعد برطرف می شود اما در مراحل بعدی و با پیشرفت افتادگی رکتوم ، رکتوم بیرون زده از مقعد به داخل برنمی گردد و بیمار باید با دست آن را به داخل مقعد هدایت کند و ممکن است بیمار روزها و هفته ها دچار درد و خونریزی باشد.

در اوایل، پرولاپس رکتوم ممکن است شبیه هموروئید باشد که از دهانه مقعد شما خارج می شود، اما این دو حالت متفاوت هستند و پزشک شما می تواند تشخیص دهد که آیا پرولاپس رکتوم دارید یا مبتلا به هموروئید هستید.

دیگر علائم پرولاپس رکتوم می تواند شامل موارد زیر باشد :

بی اختیاری روده

یکی از نشانه های پرولاپس رکتوم بی اختیاری روده است که زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و باعث میشود فرد کنترل مدفوع و گاز روده خود را از دست بدهد.

یبوست از دیگر علائم پرولاپس رکتوم

در اثر مبتلا شدن به این عارضه ممکن است یبوست را تجربه کنید که باعث وخیم شدن بیماری خواهد شد و فرد در هنگام اجابت مزاج بسیار اذیت می شود و درد و فشار زیادی را باید تحمل کند.

درد و خونریزی از علائم پرولاپس رکتوم

علامت دیگر پرولاپس رکتوم درد در مقعد و راست روده و خونریزی از لایه داخلی رکتوم است که باعث اذیت فرد بیمار میشود این علائم به ندرت تهدید کننده زندگی فرد است.

وجود ترشحات مخاطی در مدفوع

ممکن است تمایل به اجابت مزاج را حس کنید، اما فقط مخاط یا مقدار بسیار کمی دفع داشته باشید و یا شاهد نشت خون از روده به مدفوع یا مخاط از مقعد باشید.

خارش بیش از حد مقعد از علائم پرولاکس رکتوم

به دلیل وجود یک زائده خارجی از مقعد ممکن است در ناحیه مقعد خود احساس خارش زیادی بکنید. خارش بیش از حد نیز از دیگر علائم پرولاپس رکتوم می باشد.

عارضه پرولاپس رکتوم

رکتوم قسمت پایینی روده بزرگ است, جایی که مدفوع در آن تشکیل می شود. اگر رکتوم از محل طبیعی خود در بدن خارج و از دهانه مقعد بیرون بزند، به این عارضه پرولاپس رکتوم یا افتادگی رکتوم گفته می شود.

افتادگی رکتوم به دلیل ضعیف شدن ماهیچه هایی است که آن را در جای خود نگه می دارند.

راست روده آخرین بخش روده بزرگ قبل از مقعد است اینجاست که مدفوع برای خروج از بدن شما تشکیل و آماده می شود هنگامی که مدفوع وارد راست روده شما می شود، میل به اجابت مزاج را تحریک می کند و شبکه ای از ماهیچه ها مدفوع را از طریق مقعد به بیرون میراند اما زمانی که پرولاپس رکتوم رخ می دهد، خود رکتوم با آن حرکت می کند و به داخل کانال مقعدی می‌لغزد و گاهی اوقات از طرف دیگر خارج می شود, پرولاپس رکتوم ممکن است شبیه بواسیر یا هموروئید باشد.

پرولاپس اصطلاحی است که برای توصیف هر عضوی از بدن که از موقعیت طبیعی خود در بدن شما خارج شده است گفته می شود و به این معنی است که عضلات پشتیبان ضعیف شده اند و برخی از این اتفاقات با افزایش سن طبیعی است.

درمان پرولاپس رکتوم با لیزر

لیزر به عنوان بهترین و مدرن ترین روش برای درمان بیماری های نشیمنگاهی شناخته شده است که بدون درد و خونریزی و با کمترین صرف زمان انجام می‌شود.

پرولاپس خود به خود از بین نمی‌رود به تعویق انداختن پروسه درمان موجب افتادگی عضلات مقعد و پیشرفت بیماری خواهد شد.

در روش لیزر جراح با استفاده از لیزر که قابلیت انعقاد خون بعد از برش را دارد می تواند بدون کوچک ترین خونریزی چرک ها و عفونت ها را مشاهده و با دقت دستگاه لیزر بدون آسیب رساندن به بافت سالم درمان را انجام دهد.

مزایای لیزر پرولاپس یا افتادگی رکتوم

  • سرپایی بودن عمل بدون نیاز به بستری
  • دوره نقاهت و استراحت کوتاه
  • مدت زمان کوتاه عمل (۱۵ الی ۳۰ دقیقه)
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون نیاز به پانسمان
  • بدون بیهوشی

مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی

کلینیک تخصصی پیکاطب مجهزترین مرکز درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر می باشد.

کارشناسان و مشاورین ما بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

شما کاربران گرامی می توانید از طریق شماره های داخل سایت یا از صفحه تماس با ما به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان با این مرکز در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با علائم پرولاپس رکتوم آشنا کنیم, تا شاید کمکی در جهت پیگیری سریعتر و بهتر روند درمان شما کرده باشیم. از همراهی شما متشکریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.